Működési folyamatok szabályozása

E-learning

Működési folyamatok szabályozása

Akkor kapcsolódik egy cégfejlesztési teendő a valósághoz, ha az a működési folyamatokra épül. A jól felépített működési folyamatok biztosítják a piaci igénytől a vásárlás egyenértékének beérkezéséig a gördülékeny megvalósulást. Legyen szó értékteremtő, vagy azt kiszolgáló folyamatokról, vagy a vállalkozás jellegéből fakadó folyamatokról, azokat kevés módon lehet jól végezni és sokféleképpen hibásan. Ismerje meg a folyamatok kialakításának és szabályozásának szakszerű lépéseit!

Tünetek

Amikor egy vállalkozásban az alábbi negatív hatású tünetek érzékelhetők, akkor biztosan a folyamatoknál kell keresni az okokat:

  • a dolgozók munkavégzése során az azonos feladatokat, eltérő módon végzik el, amely eltérő eredményeket hoz
  • hibák keletkeznek a munkavégzés során, amely rontja az egyéni, a csoportos és az egész cég eredményességét
  • a feladatok pontatlan átadása, egymás munkájának akadályozása következtében, munkavégzéséből fakadó, cégen belüli konfliktusok jönnek létre, melyek egyre inkább elmérgesednek
  • a vezető nem tudja, milyen folyamatból mennyi, milyen állapotban van, hol tart, ki végzi, mibe kell beavatkozni, mi van rendben
  • nem tudják elég pontosan megfogalmazni, hogy milyen munkatársakra lenne szükség és ezért nehezen találnak megfelelő embereket
  • az elkezdett eladási, kiszolgálási és egyéb folyamatok elakadnak, késedelmet szenvednek, vagy soha nem fejeződnek be
  • a vezető úgy érzi, nélküle semmi nem megy, mindenhol jelen kellene lennie ahhoz, hogy rendbe menjenek a dolgok
  • sok, indokolatlan, megelőzhető selejt keletkezik, amely vevői reklamációhoz vezet
  • a működés drágább, mint az indokolt, vagy elviselhető lenne
  • van amit nem végeznek el, pedig kellene, van aminek többször neki kell futni, hogy kész legyen, és van amihez többen is hozzányúlnak, mert nem egyértelmű, kinek kellene végeznie

Ezt a tüneti sort, szinte a végtelenségig lehetne sorolni, viszont a problémák megszűnése csak egyféle módon fog megtörténni!

Először a rendszer, azután az ember…

Gyakran hibáztatják a dolgozókat olyan dolgokért, amelyekre nincs rálátásuk, ezért nem tudnak önmaguktól változtatni rajta.

  • Mindenkinek, a beosztása szerint kellene rálátással lenni a rá eső működési részekre.
  • A dolgozónak a saját munkakörére és a munkájához kapcsolódó beosztások vele kapcsolatos részére.
  • A középvezetőknek, részlegvezetőknek a saját részlegük, csoportjuk, beosztottaik dolgaira, és a csoportjához kapcsolódó más csoportok kapcsolódó részeire.
  • A vállalkozás vezetőjének pedig a teljes céget át kellene tudni tekinteni. Érteni, megszervezni a működését, szabályozni, amit szükséges és beavatkozni, ha indokolt.

A dolgozóktól akkor várhatjuk el a megfelelő rálátást, ha biztosítjuk számukra a szükséges információkat!
Ehhez érteniük kellene, hogy mi, mi után következik. Sok ember még a saját feladatait és elvárt eredményét sem ismeri pontosan. Azt is gyakran gondolják, hogy mások miatt nem tudják maradéktalanul ellátni a teendőiket.

A vezetők is megvádolhatják a beosztottaikat, pedig igazából “csak” információ hiány és információ áramlási hiányosságok vannak, amelyeket kizárólag ő tudna orvosolni. Ezért, mindig a rendszert érdemes először megvizsgálni és csak utána érdemes keményebben fellépni az emberekkel szemben.

Mit érdemes tudni a vállalkozás folyamatairól?

Röviden: mindent
Egyáltalán hogyan fogjon hozzá az, aki fejleszteni akar?
Mennyire nehéz a folyamatokat megérteni?
Milyen két fő csoportra oszthatók a folyamatok?
Mennyiféle folyamat van egyáltalán?
Hogyan lehet könnyen és egyszerűen nekikezdeni, és be is fejezni a tervezést?

Vannak, akik túlzottan leegyszerűsítik, és vannak, akik túlbonyolítják az egészet.
Ha túlzottan primitív eredmény keletkezik, akkor – mivel ez mindennek az alapja – a többi fejlesztési lépés is el fog maradni attól az állapottól, amely az igazi változásokat és eredményeket teszi lehetővé.

Aki túlzottan bonyolultan fog hozzá, indokolatlanul részletezi, az sok időt fog elpocsékolni, az eredményekben érdemi különbség elérése nélkül.
Sőt, a bonyolultság növelésével, párhuzamosan csökken a megértés lehetősége. Az lesz a vége, hogy bele fognak zavarodni a készítők és a használók is. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy például egy szoftver fejlesztése előtt ne kellene rendkívül részletes folyamatábrát létrehozni, de ez az aprólékos részletesség ritkán indokolt a normál hatékonyságnövelési lépések során.

Az igazán nagy cégeknél, nagyon pontosan le van szabályozva a működés.

Egy gyárban, egy multinacionális cégnél, emberélettel, vagy különösen nagy vagyonnal foglalkozó tevékenységnél, nem bízzák az emberekre, hogy kitalálják, mit, hogyan csináljanak.
Nem csinálhatnak azt, amit akarnak. Sőt továbbmegyek, vannak helyek ahol szigorú protokoll mellett, csak azt tehetik, amit rendkívül pontosan meghatároztak számukra. Az ettől való eltérések súlyos veszteségeket okozhatnak, veszélyeztethetik az emberek életét, amely végül kihat a cég minden résztvevőjére.

A nagy cégek azért tudtak növekedni, mert nagyon hatékonyan látják el a szerepüket.

Az Ön cége akkor tud növekedni, ha hasonló módon áll a folyamatok szabályozásához.

Minden eredmény, valamilyen folyamat végén keletkezik.

Számos vállalkozásnál szüntettünk meg konfliktusokat azzal, hogy a folyamatok feltérképezése után, meg tudtuk határozni, kihez mi tartozik, hol vannak az átadási pontok, hogyan történjen az átadás.
Előfordult, hogy a kezdeti sok száz hibát, tizedére csökkentettük, ezzel milliókat takarítottunk meg. Nem beszélve a vevői reklamáció drasztikus lecsökkenéséről.
Minden esetben kiderült, hogy milyen funkciók hiányoznak a szervezetből, amely egyik oldalról túlterhelést, a másik oldalról az eredmények elmaradását okozták. Ezeket felszámolva, a vezetők és a kulcsemberek élete könnyebb lett. A hiányzó funkciók pótlásával, jobb eredményeket értek el az érintett és kapcsolódó területeken.

Ha még nem végzett ilyen feladatot, akkor két dologtól tarthat.

1. Sokáig fog tartani. Ettől nem kell aggódnia, mert a vállalkozások többségénél néhány folyamatot kell csak rögzíteni, és azok sem állnak túl sok lépésből. Így ha zavartalan körülmények közt kezd bele, esetleg valakivel meg is tudja beszélni, akár 1-2 órán belül elkészülhet.
2. Nem tudja megcsinálni. Megfelelő iránymutatással, eddig még minden vállalkozó el tudta készíteni a cége működési folyamatainak tervét. A végén elégedett volt azzal, ami elkészült és az, megfelelő alapot adott a következő lépésekhez.

Az általam összeállított, erről szóló információs csomag segíteni fog Önnek a folyamatok szabályozásában.

Több száz cég folyamatainak egyéni megtervezése, valamint néhány kiscsoportos foglalkozás megtartása után, sor került egy olyan előadásra, amelyen több mint 90 cégvezető volt jelen.
Azért lényeges ez a sorrend, mert bebizonyosodott, hogy többféle formában átadva is érthető és eredményesen használható a folyamatok tervezéséhez és szabályozásához szükséges tudás.

Miből áll a csomag?

Az előadás hangfelvételéhez hozzátettük a diákat és a szükséges sablonokat, hogy ugyanazt a hatást érhessük el, mintha az is ott lett volna rajta aki meghallgatja és áttanulmányozza a csomagot.
A hanganyagot 31 db, 5-10 perces egységre vágtuk, hogy könnyen tudjon lépkedni a részek közt, mindenkor tudja hol tart a meghallgatásukban és könnyen megtalálja az ismétlendő részeket. Hangfelvétel teljes ideje 2 óra 59 perc.
Kihagytunk belőle minden felesleges részt, ami az előadás során elhangzott, de a megértéshez nem szükséges, hogy csak annyit kelljen foglalkoznia a felkészüléssel, amennyit feltétlenül szükséges.

Ebben a formában tudja hallgatni utazás közben, vagy akár töredék időben, amikor semmi más értelmeset nem tudna egyébként tenni.

Mennyit ér egy ilyen anyag?

Ha figyelembe vesszük, hogy minden fejlesztési lépés erre épül, szinte teljesen mindegy, hogy mennyit kell érte fizetni, mert létfontosságú. Ha csak önmagában nézzük a következményeket, hogy elvégezve a folyamatok tervezését és szabályozását, milyen haszonnal és forintosítható megtakarításokkal jár, akkor a cég állapotától és méretétől függően milliós, több milliós kézzel fogható eredményt lehet elérni évente a módszer alkalmazásával.
Egy hasonló szakmai témájú előadáson általában 20-40 ezer Ft közötti összegért lehet részt venni.

A cd tartalma:
– 2 óra 59 perc vágott hangfelvétel MP3 formában
– előadás jegyzete az ismeretekkel, sablonokkal

Szolgáltatóról bővebben

Ár (bruttó) 25 273 Ft

Szolgáltató

Tomán József
Feliratkozás

Iratkozz fel a 'Tomán József' hírlevél csatornára és értesítünk ha a szolgáltató új képzése elérhető!